Labour Day eve...

Malam hari pekerja, sepatutnya ada meeting kat GP. Meeting untuk tentukan aktiviti apa yang akan Jaquezeean buat pada cuti esok hari. Tapi disebabkan hanya aku, Man ngan Yan jer yang ada, maka meeting dipendekkan dengan memberitahu aktiviti yang akan dibuat dan persediaannya pada mereka berdua. Lan ngan Shahrul balik ke Pajam, Sue, Ijat, Bard, Mak Ngan, Adi ngan Lia pulak kerja.

So, disebabkan ramai yang tak der, Yan ngan Man mengajak aku untuk keluar malam. Man mengajak aku untuk menonton wayang... Iron Man. Okay gak. Aku pun tengah dok bosan kat rumah tak buat apa. So aku setuju je la. So, aku mewar²kan pada yang lain. Hanya Ijat ngan Sue je yang setuju untuk pergi. Maka lepas Ijat ngan Sue sampai (lepas habis kerja derang), kami pun bertolak ke Pavillion.

Yan tengah menggigit jari menunggu Ijat dan Sue sampai.

Ijat yang baru sampai.

Sempat snap gambo sendiri waktu tunggu Sue.

Keta Man yang aku snap waktu benti kat traffic light.

Sampai kat Pavillion, terus kitaorang gi beli tiket. Luckily, dapat jugak kiteorang beli 5 keping tiket. Walaupun kedudukannya tak begitu best (baris paling depan debab full house), tapi kami tak kisah sangat. Depan pun depan la. Janji dapat tengok.

Tiket yang kitaorang beli tu ditayangkan pada pukul 12.50 pagi sedangkan waktu kitaorang beli tiket tu 11.20 malam. Huih! Sejam lebih nak tunggu tu. Sebab tak tau nak buat apa, kami berlima berjalan² la di sekitar Pavillion tu tanpa arah tujuan. Inilah waktu²nya yang aku dan yang lain² rasa masa berjalan amat slow dari biasa. Huhuhuhu...

Dok main lif kat Pavillion.

Tapi lift tak sampai²! Bulat sungguh muka aku! Huhuhuhu...

Uik! Gelapnya, ni aku dah lupa kat mana...

Apa tah yang Man buat kat Ijat tu. Main nyorok² ngan Yan ke ape si Man tu.


Ntah ke cemana, kitaorang melepak la kat Cofee Bean yang dah nak dekat tutup. Pas mengorder, kitaorang dok la reramai sambil mengadap ice-blended (kecuali Ijat yang order Cappucino). Masa nak masuk wayang pun lambat lagik. 30 minit... Huhuhuhu... Nasib baik la boleh dok melepak kat Cofee Bean tu lelama. Tak payah la nak membuang masa yang ntahape² kat luar tu.

Aku amek ice-blended mocha jer.

Man ngan Yan menikmati ice-blended yang rasanya macam ubat.

Sue ngan ice-blended Black Forest dia.

Bila masa dah time, kitaorang pun masuk la ke dalam panggung untuk menonton wayang. Masuk jer kat situ, masing² mengeluh dengan kedudukan seat yang teramat dekat ngan screen. First class la katakan. Memang layanan maksimum diberikan. Hehehehe...

Citer Ironman yang di tonton tu memang besh. Memang aku akan tengok sekali lagi disebabkan kebestan filem tu. Bila keluar panggung jer, semua berpuas hati ngan ceritanya. Dan tak der gak rungutan mengenai sakit leher kerana menonton cerita tu... Time kitaorang keluar pangung, waktu pada ketika itu adalah 3.30 pagi. MasyaAllah. Lewatnya. Esok dah la nak kena bangun awal. Kul 6.00 pagi lak tu untuk ke PD. Sempat ke aku bangun. Huhuhuhu...


Keta Sue ngan Yan yang tersadai kat tempat kosong sebab kitaorang ajer yang tinggal.

Itulah aktiviti yang kitaorang buat pada malam hari pekerja. Esok lak, kitaorang ada aktiviti perkelahan kat Port Dickson dan menjoinkan diri dengan Lan dan Shahrul sekeluarga ke sana. Nanti aku report pasal masa kat sana lak ek. Tu pun kena tunggu gambar² dari Lan (kalo dia nak bagik la...). Aku nyer kamera tak der bateri lak masa kat PD tu... Apa² pun, tunggu jer la.

p/s: Nak tido!!! Ngantuk sudah!

0 comments: