Sinking Island...

Dah lama aku tak sentuh PC-Game semenjak aku beli PlayStation. Tapi, since Benoit Sokal keluarkan game baru, terus aku beli game ni dan install kat PC.

Mesti korang tak pernah dengan siapa Benoit Sokal kan? Dia sebenarnya adalah seorang penulis komik dari Europe. Tapi, walaupun dia ni seorang penulis senario komik, aku tak pernah baca pun komik² hasil dari tulisan dia. Aku kenal dia pun melalui game daripada hasil dari ilham dia. "Siberia". "Siberia" bagi aku adalah sebuah game yang mempunyai jalan cerita yang unik dan penuh dengan teka-teki.

Stail game "Siberia" adalah game yang lain dari yang lain. Pemain hanya perlu "point & click" untuk menyelesaikan teka-teki dan seterusnya mengikuti jalan cerita dan menghabiskan game tersebut. Lepas habis aku main "Siberia", aku sambung pulak dengan "Siberia 2" sambungan kepada game "Siberia" yang penghabisannya tergantung... "Siberia 2" pun mengekalkan cara permainan yang sama iaitu "point & click"...

So, lepas habis kedua² game tersebut, aku cukup puas hati dengan gameplay dia. Walaupun sedikit kebudak²an, tetapi teka-teki yang ada dalam game tu, memang menguji minda... Walau macam tu, game ni penah gak menang anugerah game yang mempunyai latar belakang yang paling cantik...




So, sekarang... Benoit Sokal sekali lagi membuat game baru selepas "Siberia" dan "Siberia 2". Masih lagi mengekalkan konsep "point & click", Benoit Sokal keluarkan game "Sinking Island" pulak. Masih lagi berteka-teki, game ni membawa pemain untuk membawa watak Jack Norm yang ditugaskan untuk menyiasat kematian seorang billionair yang bernama Walter Jones.

Aku masih lagi bermain game ni dan aku harapkan game ni berkualiti sama seperti game "Siberia" dan "Siberia 2" dulu...

0 comments: