All day long...

Tak ada apa yang aku buat untuk menyambut harijadi yang ke 25 ke 5 (Ehem ehem!!! 30). Hehehehe... Memang aku tak merancang untuk menyambutnya seperti yang telah difikirkan sebelum ni. Ini adalah kerana aku menanguhkannya sehingga 14 haribulan sewaktu aku dengan kengkawan Jaquezee bercuti di Cameron Highland nanti. Macam² yang telah kami rancangkan.

Dipagi harijadi aku, aku terlewat bangun untuk ke tempat kerja. Huhuhuhu... Aku tak bercadang untuk bercuti hari ini seperti yang aku lakukan pada harijadi yang sudah. Memang aku tak ada plan apa² pun. Bila terjaga saja dari tidur, aku tengok jam sudahpun menunjukkan pukul 7.05 pagi. Memang aku dah terlewat, terus aku bergegas ke bilik air dan mandi express, tukar kepada uniform dan kemudian bergegas ke stesen LRT. Nasib baik sempat!

Dalam LRT, aku sempat membaca mesej yang tak sempat aku baca malam tadi. Aku tertidur. Aku telah mendapat mesej daripada Alin, Adik (Terima kasih sebab ingat harijadi Angah! Angah terharu sangat²... Emmmm... Hadiah mana? Wakakakaka...), Shahrul, Lan, Sue dengan Lia (Thanks sebab ingat, tapi apsal la korang sebut ayat sakti tu! Huhuhuhu...)

Tapi orang pertama yang paling awal mengucapkan selamat harijadi kepada aku adalah daripada favourite Girl aku yang call bila tepat jam 12.00 tengahmalam tadi. Siap buat countdown untuk aku menyambut usia aku yang ke... mmmm... 25 ke 5. Chet! Dia mengucapkan tahniah kepada aku terana menyertai kelab veteran! Warghhhh!!! Tidak!!!! Not that magic word! Ekekekeke...

Sampai di pejabat, aku disambut dengan ucapan selamat harijadi daripada Kak Shima. Dia menghulurkan hadiah kepada aku (seperti mana yang telah dijanjikanya. :p) Kemudian daripada yang lain²nya pula. Dan jam² aku yang berikutnya dipejabat berlangsung seperti hari² biasa. Cuma hari ni, ada mesyuarat tergempar sket yang bos buat (Best tol hadiah harijadi yang bos aku bagi! Huh!!!)

Dalam waktu mesyuarat ni, aku dapat panggilan pulak dari Mak ngan Along. Derang mengucapkan selamat harijadi kat aku pulak (Terima kasih sebab ingat! Huhuhuhu... Terharu! Terharu!). Tapi aku tak dapat cakap lama sebab tengah dalam meeting. Aku ambil panggilan ni pun kena keluar bilik meeting kejap.

Habis kerja, aku bergegas ke KLCC sebab aku dah berjanji untuk berjumpa dengan seseorang di sana. Seorang kawan yang telah lama aku kenal di YM, tetapi baru pertama kali kami hendak berjumpa. Aku tak dapat berjumpa lama dengan kawan aku ni sebab malamnya aku ada hal yang dibuat secara tiba². Jadi lebih kurang jam 7.15 malam, aku pun bergerak pulang ke rumah. (Thanks for the lovely gift! I'll cherish it much!)

Dalam perjalanan nak pulang, semasa dalam LRT, Abah pulak call. Abah pun ucap selamat harijadi kat aku (Hehehehe... Terharu sekali lagi!).

Sesudah sampai ke rumah dan menukar baju, aku turun ke Green Park, untuk meneman Kak Zie ke pasar Chow Kit. Kak Zie berjanji nak belanja aku makan. Huhuhuhu... Dia cakap dia terlupa hari ni harijadi aku, so dia cakap dia tak sempat nak bagi apa² hadiah. So dia hanya mampu membelanja aku makan je. Hehehehe... Aku tak kisah pun. Bukan hadiah yang aku nak pun. Asalkan dia ingat dah la. Harijadi aku yang dulu² pun masih lagi aku simpan, jadi kalau harijadi kali ni tak ada hadiah dari dia pun aku tak kisah. Asalkan aku dapat sambut harijadi dengan dia pun cukuplah.

Lepas aku berdinner ngan Kak Zie, kami pun pulang semula ke Green Park. Aku pulak berjumpa dengan bebudak Jaquezee. Memasing mengucapkan slamat harijadi yang ke-30 kat aku (Siot! Mereka semua telah menyebut ayat sakti itu di depan aku!) sambil ketawa berdekah². Hampressss!!! Then, derang memaklumkan kat aku yang esok ada meeting sekejap pasal pengholidayan ke Cameron Highland Jumaat nanti.

Lebih kurang jam 11.30 malam, aku meminta diri nak balik. Bukan apa, aku nak end kan harijadi aku sendirian kat rumah sengsorang. Bila sampai je kat bilik, aku terus buka pc dan kemudian mencari semula lagu "Lost my music", aku pasang kuat² sambil menyanyi sama lagu tu...

Lost my music

hoshizora miage watashi dake no hikari oshiete
anata wa ima doko de dare to iru no deshou?

Point out the light that belongs to me up in the starry sky.
Where are you now, who are you with?


tanoshiku shiteru koto omou to samishiku natte
issho ni mita CINEMA hitori kiri de nagasu

I feel lonely when I think of the fun we have,
I weep alone in the cinema we used to go to together.


daisuki na hito ga tooi
toosugite nakitaku naru no
ashita me ga sametara
hora kibou ga umareru kamo Good night!

The person I love is far away,
So far that I'm almost crying.
When I open my eyes and wake up tomorrow,
A new hope will perhaps be born, Good night!


I still I still I love you!
I'm waiting waiting forever
I still I still I love you!
tomoranai no yo Hi!!

I still I still I love you!
I'm waiting waiting forever
I still I still I love you!
I just can't stop! Hi!!


nemuri no fuchi de yume ga kureru omoide no One day
anata no kotoba niwa sukoshi uso ga atta

Deep in my sleep, my dream brings back memories of "One day".
There, I realized that your words contained a few lies.


hanasanai yo to kimi dake dato
dakishimeta noni
yakusoku fuwari to kurai yoru ni kieta

Though you said you wouldn't let go and that I was your one and only,
And though we embraced each other,
Those promises gently faded into the dark night.


daisuki na hito yo itsumo
itsumade mo sagashite shimau
kitto me ga sametemo
mada maboroshi wo kanjitai Morning

I will search for the person I love,
All the time until the end of time.
Even if I were to open my eyes and wake up,
I would keep longing for this illusion in the Morning.


I lost I lost I lost you!
You're making making my music
I lost I lost I lost you!
mou aenai no? No!

I lost I lost I lost you!
You're making making my music
I lost I lost I lost you!
We can't meet again? No!


daisuki na hito ga tooi
toosugite nakitaku naru no
ashita me ga sametara
hora kibou ga umareru kamo Good night!

The person I love is far away,
So far that I'm almost crying.
When I open my eyes and wake up tomorrow,
A new hope will perhaps be born, Good night!


daisuki na hito ga tooi
toosugite nakitaku naru no
kitto me ga sametemo
mada maboroshi wo kanjitai Morning

I will search for the person I love,
All the time until the end of time.
Even if I were to open my eyes and wake up,
I would keep longing for this illusion in the Morning.


I still I still I love you!
I'm waiting waiting forever
I still I still I love you!
tomoranai no yo
I still I still I love you!
I'm waiting waiting forever
I still I still I love you!
mata aeru yone? ne!!

I still I still I love you!
I'm waiting waiting forever
I still I still I love you!
I just can't stop! Hi!!
I still I still I love you!
I'm waiting waiting forever
I still I still I love you!
We will meet again, right? Right!!


p/s: Music ni ada aku provide kat link media belah kanan tu...

Aku berenti nyanyi sampailah tepat pukul 12.00 tengahmalam 12 haribulan Mac, 2008. Lepas je habis aku nyanyi lagu ni, tetiba terasa sayu kat hati aku. Tak tau kenapa. Mungkin sebab aku terasa aku bukan lagi seperti dulu...

But what the hell! As long I'm happy and pretending that I am still young. Heeee...

I had a good day today. Eventhough it was not perfect, but it was still a good day! A special day indeed!

1 comments:

atux_pdoih said...

slamat ari tua......
haha................
da tua hg rupanya yer...