See…!!! Kejap saja masa berlalu…

Hehehehe… My first entry for 2009. Nak masukkan entry yang pertama pun dah 3 hari lewat selepas tahun baru. See… Kejap jer dah 3 hari! Nanti² pulak dah 3 bulan. Kejap jer masa berlalu. Kawan aku ada cakap, time tu dia mention movie baru yang akan keluar pada bulan Mac nanti, lambat lagi dia katakan. Tapi aku protes apa yang dia cakap. Sebab apa? Sebab aku tau tempoh tiga bulan tu bukanlah satu jangka masa yang panjang. Kedatangan bulan Mac nanti pasti tidak akan terasa sekiranya kita tak menunggu. Kalau yang menunggu tu lah yang terasa lama!

Speaking of New Year… Aku tak celebrate pun. Even bebudak Jaquezee pun mostly tak menyambut tahun baru ni kat memana. Semuanya sambut kat depan tv ataupun di atas katil jer. As for me, I did it both. Di atas katil dan di depan tv. Plus, aku menyambutnya secara online dengan kawan seoffice aku di dalam YM. Kami bervideo conference pada waktu tu. Dia terpaksa bekerja lebih masa pada tahun baru, dan aku pulak tengah bosan sebab tak tau nak buat apa selain daripada menonton tv dan berinternet… Kemudiannya tidur sehingga lewat tengahari. Baguskan? Hehehehe…

Dan pada 1hb nya pulak, aku hanya berada di GP untuk makan tengahari hanya apabila Mak Ngah menghantar mesej agar dapat makan tengahari bersama. Baguslah tu, sekurang²nya aku tak la bosan makan bersaorangan… Dan kemudian, kami berdua didatangi pula oleh Ijat setelah aku memaksanya dating ke GP untuk lunch bersama. Hehehehe… Jahatkan aku! Tak cukup sorang, aku racun yang lain untuk datang!

Pada waktu inilah aku dan Mak Ngah dan Ijat mengambil keputusan untuk berwayangan. Yelah! Masing² busan sebab tak tau nak buat apa kat rumah. Jadik, solution yang terbaik adalah untuk keluar menonton wayang filem terbaru iaitu "Bedtime Stories". Tu pun selepas Ijat suggestkan cerita tu. Kalau tak, masing² pun buntu gak nak tengok cerita apa. So, bila dah confirm nak tengok cerita apa, kami pun pulang untuk bersiap dan book tiket online. Malangnya, semua tiket dah penuh dibook. Nak tak nak, terpaksalah kami redah sahaja untuk mendapatkan tiket. Dan yang kami dapat hanyalah tayangan pada pukul 9.40 malam sahaja…

Sementara nak menunggu wayang bermula, kami mempunyai masa 2 jam untuk masa bersenggang. Lama betol. Bila dah tak tahu nak ke mana lagi untuk merayap, kami bertiga pun duduk la di taman KLCC untuk menghabiskan sisa² masa menunggu jam 9.40 malam…

Dok depan Suria KLCC depan air pancut.

KLCC, tingginyer!

Ayor pancut!

Dok kat tepi ayor pancut ngan Ijat sambil nunggu Mak Ngah.

Sebenarnya ada kejadian tak best semasa di taman KLCC ni, tapi malas plak aku nak cerita. Buek sakit ati aku jer… Lain masa aku cerita…

Dah bosan berada di taman, kami kendiannya ke KFC pula untuk mengalas perut sehinggalah jam 9.30 malam. Bergegas kami ke TGV untuk masuk menonton wayang. Lebih kurang jam 11.30 malam jugaklah kami habis menonton. Time nak balik pulak, hujan turun renyai². Nasib baiklah Mak Ngah dan call adik dia untuk pickup kiteorang yang tidak berkenderaan nih. Hehu… Tima kasih adik Mak Ngah, kalo idak tak tau la kiteorang balik kul baper…

Sampai rumah, terus masuk tidur sebab esoknya nak keje. Full stop.

p/s: Aku publish ni guna MS Office 2007. Tapi tak bagus langsung sebab kena edit balik dalam nih!

0 comments: