Adoiyai!!!

Huhuhuhu... Ari ni, aku kena gi jabatan A&E lagik. Accident and Emergency. Aku tak dapat nak menaham perut aku ni yang asik sakit daripada malam tadik. Aku ingatkan dengan menyapu minyak gamat (pemberian Shahrul) jer, nanti okay la... Tapi lain pulak yang berlaku. Masalah sakit perut aku masih lagi berlarutan.

Semuanya bermula malam tadik semasa makan sahur dengan kengkawan Jaquezee. Sakit perut mula terasa sewaktu aku makan kacang menggelembu. Ntah kenapa kacang menggelembu yang aku makan malam tadik terasa masin banget. Tapi aku masih lagik mengunyah dan menelam sambil bersembang dengan bebudak Jaquezee. Lepas tu lah penangan mula dirasai. Perut aku mula sakit sedikit demi sedikit dan kemudian menjadi teruk apabila pulang ke rumah.

Tapi aku tengok Lia dengan yang lain okay jer makan kacang tu. But derang admit la yang kacang tu masin sikit dari biasa. Mungkin perut aku tak dapat makan menda ni lagik kot. Condition changed over time...

Entah berapa kali aku bangun tido malam tadik berulang alik untuk ke tandas. Dan entah berapa kali jugaklah aku terpusing² kiri dan kanan sebab nak menahan perut aku yang menyakitkan. Last², aku surrender dan kemudiannya terus tidak menidurkan diri sehinggalah pagi, mandi dan kemudiannya terus gi kerja. Tau jer la cemana sengsara menahan perut yang sakit di dalam kenderaan awam. LRT dan kemudiannya bas. Huhuhuhu... Macam nak nangis rasanya.

Lepas dapatkan GL (guarentee letter) dari HR dan kemudiannya mendapatkan tandatangan daripada bos² aku, aku pun mula bergerak ke A&E. Berjumpa dengan Medical Officer dan menjelaskan semua yang berlaku malam tadi. So, MO tu pun suruh aku baring di atas katil dan dia mula memeriksa perut aku. Setelah beberapa ketika, dia dapati bahawa aku mendapat Gastrik.

Hehehehe... Kelako pulak aku dengar. Slalunya orang suka kalau dapat Gastrik ni di waktu Ramadhan. Konon dapat la alasan untuk tak puasa. Huhuhu... Bad news for me sebab aku pulak kena ganti puasa lepas ni. Perkara yang malas nak aku buat di kala orang lain tengah sedap makan... Hehehehe... Lagi pun, aku tak pernah pun kena Gastrik sebelum ni. Ini la kali pertama. Bila dah dapat tau sakit perut yang aku alami ni adalah Gastrik, adoiyaiii!!! Kalo boleh tak mo la kena lagik! Sengsara aku. Guling² aku menahan sakit...

So, MO tu pun mengarahkan nurse memberikan 2 shots kat aku. Satu kat lengan, satu lagik kat buntut! Hehehehe... Nasib baik la nurse tu lelaki, pakcik plak tu. Kalo pompuan, malu gak. Lepas kena suntikan tu, aku pun berehat jap kat A&E tu dan kemudian bergerak ke Farmacy untuk mengambil ubat yang dah MO tu prescribekan kat aku. Huhu... Ubat lagik. Ubat demam minggu lepas pun tak abis lagik. Dah dapat ubat baru... Tapi, lepas jumpa MO, sakit perut yang terasa masih lagi belum hilang. Mungkin jugak disebabkan aku belum lagi mengambil ubat yang MO tu dah beri, ataupun shots kat lengan ngan buntut aku masih lagi belum memberikan kesan.

Selepas 2 jam aku dapat shot tu... Hehehehe... Badan aku mula la sengal². Dari lengan sampai la hujung kaki. Badan pulak rasa lemah semacam jer. Mungkin shots tu dah mula menunjukkan belangnya. Betul cakap Lisya, kalo kena cucuk ni, badan sengal² sampai esok hari. Tapi aku baru jer kena, belum sampai pun satu hari... Kena la tengok samada betul atau tak cakap Lisya tu... Hehu!

p/s: Terbabas lagik ari nih! :(

0 comments: