What people do when they can`t sleep? They blog!



It`s early Monday morning, and I can`t even sleep. Terasa malas nak bangun pagi nanti untuk pergi kerja, tapi duduk kat rumah tak buat apa, double the boringness. So, i grabbed my phone and try to post something. Nampak gambar pokok krismas yang aku ambil kelmarin, aku try post sekali.

Sepanjang hari Ahad ni, tak banyak yang aku buat. Selain turun makan, aku hanya berkurung dalam bilik sambil menonton movie. Hampir 5 cerita gak la aku layan. Tapi semuanya end up tv yang tengok aku. Hmmm...

Ingat masa lunch tadi nak gak sembang lama dengan Kak Zie sambil mendengar keluhan dia tentang pekerja dia, dan aku selaku pendengar setia yang hanya akan mengangguk setuju dengannya. Kadang-kadang aku kesihan dengan keluhan yang diluahkan, tapi apakan daya. Dah hampir 2 tahun aku meninggalkan dunia itu. Apa yang mampu aku buat hanyalah meminjamkan telinga dan perasaan aku kepada kakak kesayangan aku itu.

Sebenarnya, aku ada banyak nak beritahu kepadanya. Tapi keadaan dan masa selalu tidak bertepatan. Hendak aku luahkan pada lain masa, tak sampai hati pulak rasanya. Dia pulang penat dan dia perlukan rehat. Tak wajar rasanya aku invade privacy dirinya pada waktu yang amat penting, hanya semata-mata untuk aku unload apa yang sedang bermain dalam fikiran aku. Cukuplah dengan penat dia satu hari di kedai.

Owh! Don`t mind me with the babling. I am just another guy talking rubbish when he can`t sleep...

0 comments: