PlayStation Home.




Aku baru jer dapat invitation daripada PlayStation Asia untuk join Home. Bersama² dengan e-mail invitation tu, derang sekalikan voucher code untuk aku redeem PlayStation Home melalui PlayStation Store. So, dengan bangganya aku pun mendownload dan menginstall Home ke dalam PS3 aku...

Apa bendanya Home ni? Home ni sebenarnya satu aplikasi PS3 yang dibangunkan oleh Sony untuk mengumpulkan semua gamers² seantero dunia ni untuk bersosial di alam maya. Think it as MySpace, Friendster or even Facebook, only that it comes in full 3d world. Lebih kurang macam 2nd Life la! 3d online community. Cool eh? Sebenarnya ramai dah yang menunggu ketibaan Home ni semenjak pengumumannya di E3 tak berapa lama dulu. Masuk tahun ni, mungkin dah nak dekat 3 tahun (kot), tapi Home belum lagi direleasekan.

Tapi, a new hope surfaced not so long time ago when Sony Computer Entertainment announced that a close beta test will be commenced by inviting selected few people who were lucky enough to test the Home world before its public release. So, aku yang cuba² nasib telah pun terpilih untuk menguji Home Beta nih. Wohoo!!!

So, sebenarnya aku baru jer download Home beta kejap tadik lepas aku redeem voucher yang dikepilkan bersama dengan invitation aku tuh. Belum habis lagik aku explore sebab adik aku kembali menyambung peminjalan PS3 aku tu untuk menghabiskan game Metal Gear Solid 4. Tapi tak per, aku akan sambung balik pengujian Home kemudian...

Wohoo!!!

1 comments:

Kaki Gebang said...

HOME menarik..
tapi tak menarik..sume org wa tegur dlm tu..sume tak layan wa..
wahahahhahahahaha....