Kawan baru?

Yesterday, masa aku tunggu bas depan KLCC untuk ke Sg. Wang, adalah seorang budak lelaki ni sapa aku untuk bertanyakan bas mana yang perlu dia ambil untuk ke Sg Wang. Oleh sebab dia nak menuju tempat yang sama, aku pun mengajak dia mengikut aku. Then we had a chat about the route that we would take and some other stuff.

Aboard, while the bus moved, we chat about 'lil things about this and that, about our job, where we live... guy stuff you see? Sampai la bas yang kitaorang naik tu sampai kat Bukit Bintang. Then kitaorang sembang sambil berjalan plak. Sampai selekoh, aku kena split ngan dia. Dia gi kerja, aku plak ke Sg. Wang. So, sebelum kitaorang berlepas ke tempat masing², sempat gak dia mintak no phone aku. Ntah kenapa, aku tak kisah langsung bagik nombor aku pada dia.

Hari ni, dia start anta mesej kat aku. Mintak nasihat itu ini. Aku layan je. Sampai la saat aku tulis blog ni, dia still lagi anta mesej aku. Bukan tak mau layan, tapi aku rasa sebagai kawan baru, perlu la aku layan serba sedikit. Tak mo plak dia anggap aku ni sombong plak.

Hehehehe... Tapi yang aku pelik, kenapa la aku terlebih mesra plak. Slalu diam jer dengan orang yang aku tak kenal. Tapi... Boleh la. People change over time I guess. I'm included.

More friends I guess after this?

0 comments: