Bad news? Or good?

Ari ni, lepas aku balik kerja, terus aku lepak kat kedai kakak aku. Sembang sikit ngan dia before she gave me the big news. Dia cakap dia nak migrate. Mungkin dalam tahun depan. Paling awal hujung tahun ni, paling lewat tahun depan. I was so shocked, but I just made it calm.

Aku bukannya apa. Bukan jelous atau meluat (jauh dari hati). But things that she told me came out too soon and then things would became wrong and the planning was ruined. Again! Dah jadi banyak kali. Maybe she got too excited and wanted to tell me sooner. But to me, bagi yang mendengar, of course happy (with a little bit shocked!). Really happy for her. But, thing is, she should wait a little while longer and confirmed everything. And when things got okay, then you should announce the big news.

Yup... Jauh dalam sudut hati aku, aku sedih la sikit. Walaupun dia bukan kakak betul aku, tapi aku dah lama dengan dia. Semua masalah bersama-sama. Susah, senang, gembira, sedih... Mungkin aku sedih sebab aku takut kehilangan seorang kakak yang aku tak pernah ada. Dan tak mungkin dapat cari exactly like her. Mungkin gak aku sedih sebab aku hilang tempat nak mengadu masalah.

Dan bagi dia pulak, maybe after she saw I spread my wings and see the real world, she might want do the same thing. Spread her own wings and do what she wanted. Leave all her problems and worries behind. Her time now... Tak perlu lagi risau pasal adik-adik dia, anak-anak dia... dan orang yang terdekat dengan dia.

But apa-apa pun, aku gembira dengan kabaran ini. Aku tak tau la ianya satu kabaran yang baik atau buruk buat aku. Aku terima seadanya. Time to move on. Jika apa yang dikabarkan itu betul, aku teramat gembira, dan jika tak pun, aku tetap gembira... Antara kira dan kanan jalan, aku tetap ditengah-tengah. Seperti apa yang kakak aku tahu...

0 comments: